یونیفل: پایگاه‌ ما در ناقوره بارها هدف حملات اسرائیل قرار گرفت

سازمان نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان خبر داد که رژیم صهیونیستی به یکی از مقرهای این سازمان حمله کرده و این اقدام را تحول خطرناکی عنوان کرد.

سازمان نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان (یونیفل) امروز جمعه از حملات رژیم صهیونیستی به مقرهای خود در داخل خاک لبنان خبر داد. یونیفل خبر داد که در پی این حملات چندین دیوار در یکی از مواضع یونیفل در نزدیکی خط آبی در منطقه «اللبونه» تخریب شده است و تانک‌های اسرائیلی نیز به سمت این مقر سازمان ملل حرکت کردند. یونیفل تاکید کرد که چنین حوادثی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل را در خطر بسیار بالایی قرار می‌دهد.

این نهاد بین‌المللی تاکید کرد رخدادهای امروز تحول خطرناکی است و ما بر لزوم تضمین سلامت و امنیت کارکنان سازمان ملل، موسسات و ساختمان‌های آن در هر زمانی تاکید داریم. یونیفل در پایان گفت که هرگونه حمله عمدی به نیروهای حافظ صلح، نقض خطرناک حقوق بین‌الملل و قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت به شمار می‌رود.

یک منبع آگاه در نیروهای یونیفل روز گذشته تأیید کرد که نظامیان اسرائیلی به‌سوی سه مقر این نیروها در جنوب لبنان آتش گشوده‌اند. وی تصریح کرد که در این حمله، دو نیروی یونیفل در یکی از مقرها دچار جراحت شده‌اند. چند روز پیش نیز رسانه‌ها گزارش داده بودند که ارتش رژیم صهیونیستی از نیروهای یونیفل در جنوب لبنان به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

شبکه المیادین به نقل از یک منبع آگاه در مقاومت گزارش داد که رزمندگان لبنانی یکشنبه گذشته، از رصد تحرکات غیرعادی نیروهای دشمن اسرائیلی در پشت مقر نظامی نیروهای یونیفل در منطقه مرزی مارون الرأس در جنوب لبنان خبر دادند.

به همین دلیل نیز اتاق عملیات مقاومت اسلامی از مجاهدان خواست در راستای حفظ جان نیروهای بین‌المللی درنگ کنند و با تحرکات دشمن برخوردی نداشته باشند.

یونیفل نیز روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد؛ از فعالیت‌های اخیر اسرائیل در نزدیکی مواضع این نیروها در داخل لبنان به‌شدت نگران است.پس از آن بود که وزارت خارجه آمریکا در روز دوشنبه ادعا کرد که واشنگتن نمی‌خواهد نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان توسط طرف‌های درگیر در جنگ، مورد حمله قرار گیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس